пятница, 6 апреля 2018 г.

Благовіщення Пресвятої Богородиці. Історія та традції


Благовіщення Пресвятої Богородиці в цьому році випало на Великодній тиждень і відбудеться 7 квітня у Велику суботу. Це свято вважається одним із найбільш шанованих і важливих у православному календарі.
За переказами, саме в цей день Діва Марія від Ангела дізналася благу звістку про швидке народження у себе сина-спасителя від непорочного зачаття. У цей день існує безліч обмежень в побуті, однак, якщо цей день припадає на Великий піст, то церква дозволяє деякі послаблення в харчуванні.
Великі церковні свята завжди супроводжуються обмеженнями щодо діяльності у цей день. Ці традиції формувалися століттями і їх порушення, як свідчать звичаї, можуть принести людині неприємності і навіть травми. Благовіщення Пресвятої Богородиці один з тих днів, які працювати – гріх.
У цей світлий празник забороняється:
  • обробляти город;
  • забиратися по будинку;
  • займатися шиттям;
  • брати в борг гроші чи позичати речі, предмети;
  • одягати нове;
  • стригти і фарбувати волосся;
  • працювати на землі і підрізати дерева;
  • бажано не готувати до самого вечора.
  • їздити далеко від дому.
Всі ці справи краще перенести на інший день, щоб уникнути біди. Вважається, що новий одяг, вдягнена в цей день, обов'язково забрудниться або порветься, крім стрижки та фарбування не рекомендується навіть розчісуватися у цей день, адже таким чином можна заплутати свою долю. А дерева не варто підрізати, адже вважається, що в цей день Господь благословляє все сильніше і все живе починає зеленіти і йти до зростання.
Свято Благовіщення

Кабмін виділив кошти на сучасні меблі, дидактичні матеріали та комп’ютерне обладнання для першокласників


http://pedpresa.ua/191412-kabmin-vydilyv-koshty-na-suchasni-mebli-dydaktychni-materialy-ta-komp-yuterne-obladnannya-dlya-pershoklasnykiv.html

Цього року  на Нову українську школу у бюджеті передбачена субвенція у розмірі 1 мільярд 385,2 мільйона гривень.  З цих коштів 998,7 мільйона витратять  на обладнання початкової школи, а 386,5 млн грн – на навчання вчителів початкової школи. Постанову, що регулює розподіл цих коштів та їх використання, 4 квітня 2018 року, прийняв Кабінет Міністрів України.
«1 вересня 2018 року всі першокласники прийдуть до Нової української школи. Найголовніше – ці діти навчатимуться за новим стандартом початкової школи і отримають якісно новий зміст освіти. Однак, щоб цей проект повноцінно реалізувати, окрім підготовки вчителів, потрібно також створити необхідне навчальне освітнє середовище. І тому ця постанова – це безпрецедентний крок, вперше за всю історію України у початкову школу вкладається така сума грошей. А початкова школа – це та основа, на якій пізніше вибудовується весь подальший розвиток дитини, її сприйняття та ставлення до навчання», – розповіла Міністр освіти і науки України Лілія Гриневич.
Найголовніше, що визначає постанова, – це як використовуватиметься частина субвенції у 998,7млн грн, яка передбачена на закупівлю обладнання. Так, планується, що:
  • 40% цих грошей буде спрямовано на закупівлю дидактичних матеріалів для 1-го класу. Розподіл коштів між областями здійснюватиметься з урахуванням кількості класів початкової школи в регіоні.
  • 40% коштів буде спрямовано на закупівлю сучасних меблів для початкових класів НУШ. Розподіл між областями здійснюватиметься з урахуванням кількості учнів 1-4-го класів у певній місцевості.
  • 20% субвенції має бути використано на закупівлю комп’ютерного обладнання для початкових класів НУШ. Розподіл коштів – з урахуванням кількості закладів, у яких є початкова школа.
Традиційно державне фінансування надаватиметься місцевим органам самоврядування на засадах співфінансування:
  • 70/30 – для шкіл в містах обласного значення. Тобто відповідні місцеві органи влади мають дофінансувати бодай 30% вартості обладнання.
  • 90/10 – для шкіл в районах та ОТГ. Тобто відповідні місцеві органи влади мають дофінансувати бодай 10% вартості обладнання.
  • 95/5 – для шкіл в гірській місцевості та на лінії зіткнення. Тобто відповідні місцеві органи влади мають дофінансувати бодай символічні 5% вартості обладнання.
«Ми розуміємо, що виділених з бюджету грошей не вистачить абсолютно на всі школи в Україні. Тому ми очікуємо, що органи місцевої влади, до повноваження яких безпосередньо належить створення належних умов для навчання, стануть нашими партнерами у створенні нового освітнього простору. Ми не очікуємо, що місцеві органи профінансують все, ми лише сподіваємося, що вони виконають зобов’язання та дофінансують  бодай ту меншу частку вартості, що ми просимо дофінансувати», – зазначила Міністр.
Вона додала, що наразі вже запущено та триває процес підвищення кваліфікації вчителів. 1 лютого розпочалося навчання на дистанційному курсі. І хоча цей курс обов‘язково мають пройти тільки 22 тис вчителів, сьогодні вже його проходить більше ста тисяч слухачів. Також тривають очні сесії, на яких вчителі можуть закріпити отримані знання.

Презенація до виступу Л.Гриневич

Українські спеціалісти вимагають посаду асистента дитини


http://pedpresa.ua/191143-ukrayinski-spetsialisty-vymagayut-posadu-asystenta-dytyny.html
Більше 600 спеціалістів та батьків зі всієї України напрацювали рекомендації щодо узаконювання посади асистента дитини з особливостями у шкільних та дошкільних закладах. Рекомендації описані в рамках Резолюції Всеукраїнської конференції «Освіта дітей з ментальними порушеннями. Права та проблеми», яка відбулась у Києві. 
Посада асистента дитини (або тьютора) є складовою освітнього процесу дитини з особливими потребами та умовою для навчання дитини за її індивідуальною програмою, відповідно до її можливостей, сприйняття та потреб. Тьютор адаптує матеріали, використовує додаткові за потреби, залучає спеціальні методики, сприяє соціалізації дитини та корекції небажаної поведінки. Фахівці називають асистента дитини ключем до реальної інклюзії дитини з особливостями до звичайних шкіл та дитячих садочків.
Згідно рекомендацій асистентом дитини повинна бути повнолітня особа, яка  володіє достатнім практичним досвідом і компетентністю за рекомендацією батьків дитини. На сьогодні в поодиноких випадках наявності асистента дитини, ним являється, як правило, один із батьків, який не має профільної освіти, або студент.
«Необхідно забезпечити гідну якість життя сімей і реалізацію прав дітей з особливими потребами, – говорить Олександр Вілкул, Голова Фонду «Українська перспектива», нардеп. – Тому ми сьогодні об’єдналися в прагненні розробити механізми реалізації цього права, а головне – змінити ставлення держави і суспільства до цих дітей, щоб вони мали необхідні умови для навчання та адаптації».
«Основними складовими забезпечення права на освіту дитини з особливими освітніми потребами є можливість вільно обирати форму навчання і заклад освіти, – переконана Оксана Мусієнко, Голова Правління БО «Всеукраїнський благодійний фонд «Альтернатива. Гармонія». – Важливо використовувати світовий досвід, одним з елементів якого є залучення особистого асистента дитини. Саме ця технологія дає дитині шанс на соціалізацію та адаптацію в суспільстві».
Наразі в Україні є серйозні проблеми і суттєві прорахунки в організації роботи щодо забезпечення прав дітей з ментальними особливостями на освіту, охорону здоров’я та соціальний захист.
Одна з найголовніших проблем полягає в тому, що  штатними розписами дошкільних, загальноосвітніх та інших навчальних закладів не передбачено введення посади асистента дитини з особливими освітніми потребами. Це у свою чергу зумовлюється відсутністю відповідної професії у Класифікаторі професій. З такою заявою вийшли учасники наприкінці заходу.
«Для забезпечення доступу дитини з ментальними особливостями обов’язково потрібен її власний асистент. Саме асистент дитини, а не асистент вчителя, бо це за функціоналом зовсім різні педагоги. Для нас дуже важливо, щоб в законодавство були внесені відповідні комплексні зміни, – говорить Лариса Рибченко, директор Фонду допомоги дітям з синдромом аутизму «Дитина з майбутнім». – І не менш важливо подбати про те, щоб це працювало. А за порушення права людини на освіту повинна бути передбачена відповідальність посадових осіб органів державної влади, органів місцевого самоврядування та освітніх закладів».
Включення  асистента дитини  до серії нормативних актів сприятиме створенню умов для успішного навчання та соціалізації дитини, максимальному розкриттю потенціалу особистості. За резолюцією Конференції пропонується внесення змін до Закону України «Про загальну середню освіту», Кодексу України про адміністративні правопорушення та низки наказів МОН, а також Класифікатор професій.